کد خبر: 87070

ادامه تنش‌ها در غزه‌؛

آخرین اخبار از طوفان الاقصی/ خبر در حال تکمیل است

در حملات بی‌سابقه و بی‌امان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه، بیش از ۱۰۰ فلسطینی در نتیجه بمباران مناطقی در غرب شهر غزه شهید شدند.

*منابع خبری با اشاره به درگیری مسلحانه زمینی میان نیروهای مقاومت حماس و نظامیان صهیونست، از بمباران مناطقی در نزدیکی بیمارستانهای شفاء و اندونزی در غزه خبر داده‌اند.

*به گوش رسیدن صدای بمباران و درگیری در شرق باریکه غزه سحرگاه امروز پس از شبی طولانی از حملات هوایی و مقاومت.

*کانال ۱۳ عبری: ارتش «اسرائیل» هنوز داخل باریکه غزه است و از آن عقب نشینی نکرده است.

*ارتش رژیم اشغالگر ادعا کرد که یکی از جنگنده هایش به یک زیرساخت نظامی متعلق به حزب الله لبنان حمله کرده است.

* گردان های قدس:‌ گروه های پیشرفته ما در محورهای درگیری حضور دارند و با دشمنی مقابله می کنند که هر از چندگاهی تلاش می‌کند به سوی غزه پیشروی کند.

*بمباران محوطه بیمارستان الاندونیسی (اندونزیایی) واقع در شمال باریکه غزه.

*بر اساس گزارش رویترز، نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) به سازمان های خبری بین المللی گفتند که نمی توانند امنیت خبرنگارانی را که از غزه گزارش می دهند، تضمین کنند.
رویترز و خبرگزاری فرانسه هر دو نسبت به امنیت خبرنگاران در غزه ابراز نگرانی کرده‌اند.
رویترز در بیانیه‌ای در پاسخ به این گزارش توضیح داد: وضعیت در میدان وخیم است و عدم تمایل ارتش اسرائیل به دادن تضمین درباره ایمنی کارکنان ما، توانایی آن‌ها را برای ارائه اخبار مربوط به این درگیری بدون ترس از مجروح شدن یا کشته شدن تهدید می‌کند.

*رئیس سازمان جهانی بهداشت: قطعی برق در غزه دسترسی آمبولانس‌ها به مجروحان را غیرممکن می‌کند. بیماران در چنین شرایطی را نمی توان تخلیه کرد یا سرپناه امن پیدا کرد. ما از همه کسانی که توانایی فشار برای آتش‌بس در غزه را دارند می‌خواهیم همین الان اقدام کنند.

 

 

مرتبط ها